ساخت تیم فروش قدرتمند

ساخت تیم فروش قدرتمند: توانایی فروشتان رابطه مستقیم دارد با درامد شما. اگر تنها کار فروش را انجام می‌دهید یا اگر کارمند دارید که در فروش به شما کمک می‌کنند. در هر دو صورت، مهم تریت هدف شما کشف و جذب مشتریان جدید و البته فروش بیشتر به مشتریان قبلی و فعلی است. پس، هدف شما در وهله اول، بازاریابی و فروش میباشد. که حالا اینکه نوع شغل و فعالیت شما چیست را کنار بگذاریم، شما یک تیم بازاریابی و فروش را اداره می‌کنید.

مثلا شخصی که مالک و یا مدیر رستوران است. مهم‌ترین کارش نظارت و مدیریت بر کارمندان، خرید موارد اولیه و … نیست. مدیر یک رستوران در ‌واقع مدیر بازاریابی و فروش رستوران میباشد.

بخش های دیگر از کار را می‌توان به دیگران یاد داد. واگذار کرد، و یا حتی برون سپاری کرد (به نیروهای خارج از شرکت محول کرد) . اما یک کار را نمیشود وآن، کار فروش است و بايد راهی پیداکنید تا بتوانید مستقیما بر فرايند فروش تسلط داشته باشید.

تفاوت بازاریابی و فروش

تبلیغات

اگر ‌از فنون ساخت تبلیغات پرفروش استفاده کنید، کار نيروی فروشتان بسیار راحت‌تر خواهد شد. اگر قادر به تهیه پیشنهادات فروش منحصر‌به‌فرد برای محصولي خاص يا مجموعه خدمات با قيمتی مناسب باشید.کارکنان فروشتان به طور موثری به سفارش‌گيرندگان تبديل می‌شوند. و اگر درباره جذب شریک‌های جدید مذاکره کرده باشيد. تا همکارانتان مشتريان خود را به استفاده از محصولات. شما ترغیب کنند، کار فروشندگان بسیار دلپذیر خواهد بود. بله. هیچ‌ چیزی کارکنان فروش را بيش از يک فروش آسان خوشحال نمی‌کند.

متاسفانه، بسياري از شرکت‌ها هنگام استخدام فروشندگان حرفه‌ای. ادعاهایی نظير «ما از رقبا جلوتريم» يا «ما از مشتريان وفادار فراوانی برخورداريم» .مطرح می‌کنند. اما اغلب شرایط به این خوبی نیست ونيروی فروش پس از مدتی در می‌يابد که فروش.در آن شرکت کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسایی میباشد. يا به شرایط مناسب‌تری نياز دارد و مدیرهاهیچ گامی ‌برای ایجاد آن شرایط بر نمی‌دارند. در نتيجه، آن‌ها در ارائه کار سطح بالای خود با شکست مواجه می‌شوند. آن‌ها در حقيقت هیچ‌گاه پاداش قابل‌ توجهی دریافت نکرده ودرنهایت از کار خود کناره‌گیری می‌کنند.

این فروشندگان حرفه‌ای، پس از ترک آن شرکت به دنبال شرکت‌هايی می‌گردند. که استراتژی‌های بازاريابی قوی و حرفه‌ای را دنبال کند تا آن‌ها به راحتی به کار فروش بپردازند. کار در این نوع شرکت‌ها بسیار آسان‌ و لذت‌بخش است . اين بدان معنی است که شرکت شما حتی در صورتی که بسيار کوچک باشد . به راحتی می‌تواند يک فروشنده ممتاز یا يک بازارياب حرفه‌ای را به خود جذب کند.

فرهنگ راضی و خشنود نگه‌ داشتن مشتریان

شرکت‌های پر‌درآمد جهان معمولا از مشترياني مشتاق و خوشحال برخوردار هستند. در حقيقت شغل اصلی شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار، ايجاد مشتريان جديد برای کارکنان فروش است. مسئوليت ديگر شما آن است که مطمئن شويد کارکنان شما تجربه خريد لذت‌بخشی برای مشتريان ایجاد می‌کنند. در این صورت مشتریان در آينده بيشتر تمايل دارند كه خدمات و محصولات را خريداری كنند.

ه فروشندگان برای هر معامله وجه قابل‌ توجهی بپردازید

پورسانت و درامد مناسب

سعی کنید به عنوان صاحب کسب‌و‌کار مسائل را بسیار ساده ببينید. اگر کارمندان فروش بر اساس پورسانت مستقيم کار می‌کنند، پس زمانی که بيشتر بفروشند، بيشتر دريافت می‌کنند. این کاملا عادلانه است. با این نوع طرز فکر می‌توانید فروشندگان ممتاز را جذب و نگهداری کنید.

در ساخت تیم فروش وقتی درصد قابل‌ توجهی از فروش را به فروشندگان اختصاص دهید. دیگر نگران کم بودن میزان فروش نخواهید بود؛ زیرا آن‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد. سود فروشندگان را بلافاصله پس از انجام هر معامله به آن‌ها پرداخت کنید. با این روش فروشندگان همواره انگیزه کافی برای تلاش و فعالیت بیشتر خواهند داشت و درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. نوع برخورد شما با فروشندگان، تعیین‌کننده برخورد فروشندگان شما با مشتری خواهد بود.

چگونه فروشنده خوب پیداکنیم

بهترین فروشنده میتواند مشتری شما باشد

در هر کسب‌و‌کاری افرادی وجود دارند که کار شما را به دقت پیگیری می‌کنند. من اولین و بهترین فروشنده‌ام را از میان مشتریانم انتخاب کردم. او دانشجویی بسیار پیگیر بود و بارها تماس می‌گرفت و نظرات خود را درباره اشکالات کار ما بیان می‌کرد. او اکنون بهترین فروشنده شرکت است. در صورتی که شما در حرفه‌تان کار فروش را انجام داده باشید . یا مدتی تیم فروش را اداره کرده باشید. خصایص، مهارت‌ها و حساسیت‌های مورد نیاز را برای فروش کالا و خدمات خود می‌شناسید. چرا این دانش را برای شناسایی و استخدام افرادی که می‌توانند در فروش فعالیت کنند. به کار نمی‌برید؟فهرستی از خصوصیات مد‌نظرتان را تهیه کنید و در فرایند مصاحبه به کار ببرید. سوالات مربوط به آن خصوصیات را از داوطلبان بپرسید.

در ‌صورتی ‌که داوطلبان خوش‌قول به نظر برسند، آن‌ها را به همراه یک نسخه از روش فروش خود برای مطالعه به خانه بفرستید. در ‌صورتی ‌که قرار است آن‌ها با استفاده از نسخه شما فروشی تلفنی انجام دهند . .زمانی را برای تماس آن‌ها با مدیر فروش و تمرین روش فروش آن‌ها تعیین کنید . البته آن‌ها به اندازه کافی تمرین ندارند اما می‌توانید تشخیص بدهید که آیا خصوصیات لازم را دارند یا خير. قبل از سرمایه‌گذاری مالی و در اختیار قرار گذاشتن منابعی برای آموزش ببینید آیا آن‌ها از توانایی بالقوه کافی برخوردارند یا خیر.

نکته مهم در استخدام:

اگر تصمیم دارید آن‌ها را استخدام کنید، یک دوره آزمایشی یک ماهه به آنان پیشنهاد کنید. اغلب سازمان‌های فروش این رویه را دنبال می‌کنند.بیشتر آن‌ها تمایل دارند.عملکرد کارمند جدید را به دقت بررسی کنند. قبل از آنکه وی را مورد حمایت، مراقبت و آموزش قرار دهند.

شما می‌توانید از ابتدا به فروشنده مبتدی توضیح دهید که از فرهنگ فروش مشخصی در شرکت خود برخوردارید . و انتظار دارید با استفاده از آن‌ها در طول 30 روز یک فروشنده فوق ستاره به گروه خود اضافه کنید. از ابتدای کار موارد خاصی را به آن‌ها انتقال دهید: آموزش، ابزار پشتیبانی، منابع انگیزشی، جایگاه شایسته و… . این امر به تنهایی تاثیر مثبتی دارد. شما می‌خواهید کارمندان جدید باانگیزه باشند و شغل خود، محصول و خدمات شما را از آن خودشان بدانند. اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که با این فرهنگ نمی‌توانند کار کنند، به زودی آنجا را ترک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *