قوی ترین و سریع ترین راه افزایش فروش

قوی ترین و سریع ترین راه افزایش فروش

همونطور که قبلا بارها  اشاره کردم , برای افزایش فروش نباید همه تخم مرغ هامون رو توی یک سبد بریزیم . یعنی باید از همه روش های فروش استفاده کنیم . حالا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که از بین روش های فروش , با توجه به شرایط کنونی کشور, کدوم روش قوی ترین و سریع ترین راه افزایش فروش است. برای اینکه پاسخ این سوال را دریافت کنید پیشنهاد میکنم ویدئو را با دقت ببینید و مقاله را با حوصله بخوانید.

 

مزایاومعایب بازاریابی تلفنی

آیا بازاریابی تلفنی هنوز مؤثر است؟

یکی از مهم ترین سوالات  برخی کارافرینان و فروشنده ها این است که هنوز هم  فروش تلفنی  مثل  سال‌های اول این روش فروش، موفق است یا نه. 

نتایج یک نظرسنجی اخیر از 1000 مدیر، از شرکت‌های بزرگ گرفته تا انواع کسب و کارهای متوسط و کوچک، نشان داد تقریبا 75 درصد از کسانی که مورد هدف تماس برای فروش تلفنی بوده‌اند، با فروشنده تماس گرفته یا قرار ملاقاتی برای خرید کالا یا خدمات گذاشته‌اند.این آمار خیلی بالاست

اما میزان موفقیت یا شکست این ترفند رایج فروش، به همین سادگی نیست و آن روی ماجرا، آمار و ارقام از پژوهش‌های دیگری است که برای مثال نشان می‌دهند 60% ازاین تماس‌ها به موفقیت و فروش ختم نشده و براین اساس، توجه بسیاری از کسب و کارها به سمت دیگر روش‌های مارکتینگ مانند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی و فروش حضوری وغیره معطوف شده است. اما غافل از اینکه بزرگ ترین علت موفق نشدن این 60 درصد فروش , این بوده است که فروشنده ها روش های صحیح فروش را نیاموخته و یا استفاده نکرده اند. که قطعا اگر فروشنده ها از روش های صحیح فروش استفاده میکردند .آمار فروش های موفق بسیار بیشتر میشد.

زیرا هنرجوهای آکادمی فروش خالقی با روش های حرفه ایی که در دوره ها و آموزش ها فراگرفته اند آمار فروش قابل توجهی در فروش تلفنی ثبت کردند.   

مزایای فروش تلفنی چیست؟

بیشتر فروشنده های موفق میگویند که , فروش تلفنی هنوز هم اولین گام مؤثر در یک استراتژی بازاریابی موفق است. ضمن اینکه درصدی از نمایندگان فروش می‌گویند تلفن همراه با نرم افزار CRM، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی ارزشمندترین ابزارها برای فروش تلفنی است.

1. امکان دورکاری برای کارمندان فروش تلفنی

اولین کسب و کارهایی که دورکاری را پذیرفتن، صنعت بازاریابی تلفنی و مراکز تماس بودند؛ چرا که با وجود نرم‌افزارهای موجود در فضای ابری، تلفن‌ بر بستر اینترنت و هدست‌های USB دیگر نیازی نیست که کارمندان و مدیران در مراکز تماس حضور فیزیکی داشته باشند.

در دوران کرونا نیز بسیاری از شرکت‌ها استراتژی دورکاری را در پیش گرفتند و دریافتند که بهره‌وری به همان اندازه بالاست. علاوه بر این، توجه کارمندان به وظایف شغلی‌شان بیشتر و روحیه افراد بهتر است.

به‌ عنوان‌ مثال شرکت موفقی به نام Quality Contact Solutions از روز اول نیروهای دورکاری دارند که از خانه کار می‌کنند و در راس این کارکنان، بازاریابان تلفنی هستند. به گفته مدیران این شرکت، فروش تلفنی با وجود نیروهای دورکار بهره‌وری بیشتری دارد. همچنین این امکان را می‌دهد که از 50 ایالت افراد استخدام شوند و اگر یکی از اعضای تیم به شهر دیگری نقل مکان کند، کارش را از دست نمی‌دهد.

بر این اساس، اولین مزیتی که برای این روش بازاریابی می‌توان در نظر گرفت، امکان دورکاری برای نمایندگان فروش است که از این نظر هزینه‌های شرکت را به مراتب کاهش می‌دهد.

2. کسب اطلاعات مفید در حین فروش تلفنی

 اطلاعاتی که نمایندگان در جریان فروش تلفنی به دست می‌آورند، بسیار ارزشمند است. اکثر  مخاطبانی که تمایل دارند با بازاریابان تلفنی حرف بزنند، ترجیح می‌دهند پیشنهادهایی برای حل یک مشکل تجاری بشنوند.

به علاوه درصدی از افراد دوست دارند زمانی مورد هدف فروش تلفنی قرار بگیرند که قصد خرید دارند. به این ترتیب کسب اطلاعات مفید دومین مزیتی است که در میان چندین مزایا و معایب فروش تلفنی اهمیت بالایی دارد.

3. دسترسی بالای فروش تلفنی

دسترسی بالای این روش بازاریابی به افرادی است که مشتریان بالقوه شرکت‌ها هستند. نیم نگاهی به آمار و ارقام  زیر کافی است تا متوجه شوید چه قدرت شگفت‌انگیزی در فروش تلفنی نهفته است:

  • 69 درصد از خریداران در سال گذشته مورد هدف فروش تلفنی شرکت‌های تازه‌کار بوده‌اند.
  • بیشتر خریداران ، ترجیح می‌دهند از طریق تلفن با آن‌ها تماس گرفته شود .
  • بیش از 80 درصد از خریداران با فروشندگانی قرار ملاقات می‌گذارند که از قبل با آن‌ها تماس تلفنی داشته‌اند.
  • 71 درصد از خریداران تمایل دارند درباره چگونگی بهتر شدن کسب و کار شرکت، با تیم فروش صحبت کنند.
  • بین 30 تا 50 درصد از فروش هر نوع کالا یا خدماتی، متعلق به اولین شرکتی است که با مشتری احتمالی تماس تلفنی برقرار می‌کند.

معایب فروش تلفنی چیست؟

با وجود همه مزایایی که برای فروش تلفنی گفته شد و گفته نشد.  این روش فروشندگی بدون نقص و عیب و ایراد نیست

  • ایجاد تنفر و نارضایتی در صورت استفاده در زمان و شرایط نامناسب مثلاً شب هنگام
  • احتمال عدم انتخاب دقیق لیست مشتریان هدف
  • اگر بازاریاب های شما حرفه ایی نباشند قطعا به برند شما لطمه وارد میشود
  • نبود ارتباط چشمی و عدم قابلیت حسو اصل مطلب و همینطور زبان بدن

اما تمام این معایب با آموزش دیدن برطرف میشه

اگر بازاریاب های شما حرفه ایی نباشند قطعا به برند شما لطمه وارد میشود

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *